'MySelf'

My photo
♥Aku tak sempurna. Kau pun tak sempurna. Ketidaksempurnaanmu menjadi pelengkap ketidaksempurnaanku, hingga kita akan sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha sempurna, yang berhak menilai kesempurnaan kita...♥

~7 Rahsia yang Wanita Tidak mahu Lelaki Tahu~

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Saya terbaca satu artikel berkenaan beberapa perkara yang Wanita cuba Rahsiakan dari seorang Lelaki. Dari pandangan saya sebagai seorang wanita ada beberapa yang mungkin ada betulnya ^__^.
Jadi untuk kaum Lelaki mungkin boleh baca dan mungkin membantu memahami wanita.. =p wallahua'lam..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kaum wanita memang dikenali dengan kemisterian mereka yang tersendiri.Memang sukar memahami apa yang difikirkan diminda dan apa yang dirasakan dihati wanita.

Wahai para lelaki semua,tahukah kita bahawa wanita bila berkata-kata kadang-kadang bukan bermaksud seperti yang diucapkannya,tetapi punya makna terselindung dan berlainan.Ini bukanlah
bermaksud kaum wanita itu suka berbohong tetapi menggambarkan bahawa bukan mudah sebenarnya untuk lelaki mengenali wanita dengan sebetul-betulnya.

Pernahkah kita sebagai lelaki cuba mentafsir sifat,fikiran dan naluri yang tersembunyi dalam diri kebanyakan wanita?



Tentunya andai lebih banyak perihal wanita kita ketahui akan lebih mudah bagi kita memahami,melayani dan menghargai wanita disisi kita.
Untuk itu kali ini,apakata kita sama-sama meneliti beberapa perihal atau rahsia yang ada pada kebanyakan wanita yang sebenarnya wanita tidak mahu kaum lelaki mengetahuinya.

Beberapa rahsia yang dimaksudkan adalah;

1)Rasa cemburu.
Pastinya ramai yang akan menafikan,tetapi kenyataannya kebanyakan wanita mempunyai rasa cemburu yang berlebihan.Secara tak sedar,wanita akan merasa cemburu walau pasangan lelakinya sekadar bercakap atau berbual dengan kawannya atau wanita lain.Mungkin rasa cemburu itu tidak ditunjukkan,namun setiap kelakuan pasangannya akan sentiasa melekat di fikiran mereka.

2)Wanita tahu bila lelaki menipu.

Kaum wanita memiliki naluri dalaman semulajadi yang mampu menimbulkan firasat yang tepat bila lelaki menipu atau membohonginya.Jadi berhati-hati sekiranya ingin berbohong dengan wanita,kerana mungkin mereka tidak menyatakan tetapi hakikatnya,mereka mudah tahu bila lelaki menipu

3).Gemukkah saya?
Percaya atau tidak,persoalan ini sentiasa bermain difikiran kebanyakan wanita.Walaupun mempunyai tubuh badan yang kurus,wanita tidak pernah menganggap dirinya kurus.Soalan seperti ini,"Adakah saya nampak agak gemuk?" misalnya tentu akan keluar dari mulut wanita.

4)Dalam soal berbelanja,wanita kerap berbohong.
Tentu ramai yang tidak bersetuju,tetapi inilah yang kerap dilakukan oleh kebanyakan wanita.Misalnya jika keluar membeli belah barangan dapur sekalipun,pasti ada sesuatu yang akan dibeli wanita untuk dirinya sendiri.Dan bila ditanya oleh pasangan lelakinya,kebanyakan wanita akan memberitahu lain dari yang sebenarnya,seperti dari segi harga atau pun potongan diskaun.Mungkin jika diskaun hanya 20%,ia akan ditambah jadi 30% misalnya.

5)Sukar simpan rahsia.
Berhati-hati jika ingin berkongsi rahsia dengan wanita.Dibandingkan dengan lelaki,wanita lebih sukar menyimpan rahsia.Kaum wanita kebanyakannya suka bercerita dan berkongsi apa saja dengan kawan mereka termasuklah sesuatu yang sepatutnya dirahsiakan.

6)Sayalah ratu.
Rata-rata wanita secara tak sedar sentiasa berperasaan dan ingin dianggap dialah yang tercantik dari orang lain.Hanya dia satu-satunya ratu di dalam dunia.

7)Saiz kasut lelaki.
Pernah tak anda sebagai lelaki bertemu seorang wanita,dan dia akan memandang kebawah melihat kasut anda?Mungkin ini dianggap sekadar mitos bagi sesetengah orang,tetapi percaya atau tidak,ada wanita biasanya menilai lelaki dari saiz kasut mereka.

Demikian beberapa rahsia atau perihal diri wanita yang pada hemat saya boleh dijadikan landasan buat kaum lelaki lebih memahami wanita disisi mereka.Bukankah wanita itu dijadikan untuk lelaki. Maka seharusnyalah kita sebagai lelaki mesti sentiasa berusaha memahami diri wanita agar lebih mudah dalam melayani,menghargai dan membahagiakan wanita disisi kita.

Semoga post kali ini ada gunanya buat saya dan anda semua .Sekian.Terima kasih.
sumber : CahayaFikiran.blogspot.com

0 sahabat:

♥ Popular Post ^_^ ♥

 
'Ketenangan' Copyright © 2013 Design by nurilla Official Love Diaries