'MySelf'

My photo
♥Aku tak sempurna. Kau pun tak sempurna. Ketidaksempurnaanmu menjadi pelengkap ketidaksempurnaanku, hingga kita akan sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha sempurna, yang berhak menilai kesempurnaan kita...♥

'Ungkapan Berhikmah Dari Abu Bakar r.a'

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

"Sesungguhnya berdiri iblis di depanmu, jiwa berada di sebelah kananmu, nafsu di sebelah kirimu, dunia berada di belakangmu, semua anggota tubuh berada di sekitar dirimu, sedangkan Allah 'Azzawajalla berada di atasmu.

Maka menghasutlah iblis laknatullah kepadamu agar meninggalkan agamamu, jiwa mendorong ke arah maksiat, nafsu merontamu agar memenuhi tuntutan syahwat sedang dunia mengajakmu agar memilihnya dari akhirat, anggota tubuhmu meminta agar kamu melakukan sebanyak mungkin dosa dan Allah menghendaki kamu supaya memasuki syurga serta mendapatkan keampunanNya.

Sesiapa yang memenuhi pelawaan iblis maka hilanglah agama dari dirinya, sesiapa yang menuruti ajakan jiwanya maka hilanglah darinya nilai nyawanya, sesiapa yang mengikuti tuntutan nafsunya maka hilanglah akal dari dirinya, sesiapa yang memenuhi ajakan dunia maka tiadalah lagi akhirat untuknya, sesiapa yang menuruti ajakan anggota tubuhnya maka hilanglah syurga untuk dirinya, tetapi sesiapa yang memenuhi pelawaan Allah 'Azzawajalla maka sesungguhnya akan hilanglah pada dirinya semua kejahatan serta ia akan memperolehi segala kebaikan"



Ya Allah,hanya padaMu ku berserah segalanya..

wallahua'lam..

-diari islamiah-

0 sahabat:

♥ Popular Post ^_^ ♥

 
'Ketenangan' Copyright © 2013 Design by nurilla Official Love Diaries