'MySelf'

My photo
♥Aku tak sempurna. Kau pun tak sempurna. Ketidaksempurnaanmu menjadi pelengkap ketidaksempurnaanku, hingga kita akan sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha sempurna, yang berhak menilai kesempurnaan kita...♥

'Tree Top Walk ^_^'

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Tree Top Walk Sungai Sedim

alhamdulillah,pada 6 mei saya bersama beberapa teman sekelas sempat pergi ke Taman Rekreasi Sungai Sedim.

di pintu masuk sebelum membeli tiket

Disana kami telah masuk ke Tree Top Walk, bayaran masuk sebanyak RM 10.00 bagi dewasa dan RM 6.00 bagi kanak-kanak berusia 7 tahun ke atas.

perjalanan melalui titian yang sepanjang 950 meter itu amat menarik.. bagi pencinta alam, tempat ini amat sesuai untuk dikunjungi..^_^

paras tertinggi yang kami lalui

di sini terdapat asrama untuk mereka yang berminat untuk bermalam, dan melakukan aktiviti lasaak dan juga tempat untuk berkhemah dan membuat bbq.

my classmate ^_^

info ni diambil dari :tourism kedah

Tree Top Walk sepanjang 950 meter di Taman Rekreasi Sungai Sedim ini merupakan titian terpanjang di dunia.

Pelancong dari dalam dan luar negara datang ke destinasi semulajadi yang sunyi dari hiruk pikuk kota untuk menikmati pemandangan flora dan fauna yang terdapat di sepanjang titian kanopi ini.

Pelancong berpeluang melihat pemandangan hutan hujan yang tua ini dari perspektif yang amat berlainan ketika menyusuri Tree Top Walk ini.

Pelancong boleh melihat pemandangan sungai yang mengalir deras dan jenis-jenis tumbuhan dan hidupan liar yang sungguh menawan - kesemuanya dari ketinggian 50 m dari tanah.

wallahua'lam....

0 sahabat:

♥ Popular Post ^_^ ♥

 
'Ketenangan' Copyright © 2013 Design by nurilla Official Love Diaries