Menu

'Diri Saya ^_^'

My photo
♥Aku tak sempurna. Kau pun tak sempurna. Ketidaksempurnaanmu menjadi pelengkap ketidaksempurnaanku, hingga kita akan sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha sempurna, yang berhak menilai kesempurnaan kita...♥

♥ Bersyukur Dengan Nikmat Allah S.W.T ♥

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Jika Allah mengeluarkan bil bagi segala nikmat yang diberi, pasti kita tidak dapat membayarnya selepas mengeluh membayar bl air, elektrik telefon, internet, pembetungan dan sebagainya. Terlalu banyak perkara yang Allah berikan secara percuma.

• Anggota dan organ badan
• Deria
• Alam Sekitar
• Keluarga dan masyarakat

Perkara-perkara yang kita cuba senaraikan adalah terlalu sedikit, mungkin tidak sampai setitis apabila dibandingkan dengan lautan nikmat yang Allah anugerahkan kepada kita. Allah mencabar manusia menghitung nikmat yang diberikan, malah manusia cuba menghitungnya, namun ternyata ia tidak terhitung. Hal ini disebutkan di dalam al-Quran sebagai peringatan sebagaimana maksudnya,

" Dan sekiranya engkau menghitung nikmat-nikmat Allah, (pasti) ia takkan terhitung. " Surah Ibrahim ayt 34.


Bayangkan apabila Allah mengeluarkan bil oksigen yang kita sedut sejak lahir sehingga sekarang. pasti kita tak mampu membayarnya!

Katakan, kadar oksigen adalah RM1 setiap kali bernafas. Kajian menunjukkan, manusia dewasa bernafas sbanyak 18 hingga 30 ribu kali sehari. Katakan, 20 ribu kali/hari, ini bermakna dalam tempoh hayat 21 tahun individu sudah bernafas sebanyak 21 X 365 X 20,000 = 153,300,000 kali. oleh itu nilai bil yang dibayar adalah RM 153 juta! (pastinya nilai sebenar adalah tidak ternilai. itupun belum termasuk lagi dengan nikmat daya tarikan graviti.) bersyukur dengan nikmat yang nampak sikit dan nampak kecil.

wallahua'lam...

0 'ulasan':

'Sahabat'

♥ Popular Post ^_^ ♥

 
'Ketenangan' Copyright © 2013 Design by nurilla Official Love Diaries