Menu

'Diri Saya ^_^'

My photo
♥Aku tak sempurna. Kau pun tak sempurna. Ketidaksempurnaanmu menjadi pelengkap ketidaksempurnaanku, hingga kita akan sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha sempurna, yang berhak menilai kesempurnaan kita...♥

♥ Sakaratul Maut ♥

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Jika sekiranya kamu dapat MELIHAT malaikat-malaikat mencabut nyawa orang-orang yang kafir seraya memukul muka dan belakang mereka serta berkata,

"Rasakanlah olehmu siksa neraka yang membakar." (niscaya kamu akan merasa sangat ngeri) (QS. Al-Anfal : 50).


"Alangkah DAHSYATnya sekiranya kamu melihat di waktu orang-orang yang ZALIM (berada) dalam tekanan sakaratul maut, sedang para malaikat MEMUKUL dengan tangannya (sambil berkata), "Keluarkanlah nyawamu !" Pada hari ini kamu dibalas dengan siksaan yang sangat menghinakan, kerana kamu selalu mengatakan terhadap Allah (perkataan) yang tidak benar dan kerana kamu selalu menyombongkan diri terhadap ayat-ayatNya". (Qs. Al- An'am : 93).


Rasulullah saw bersabda :
"Perbanyaklah olehmu MENGINGATI penghancur kenikmatan iaitu : mengingat KEMATIAN". (HR. Tirmidzi dan Nasa'i)

Manakah PERSIAPAN kita untuk berjumpa dengan malaikat maut? Manakah persiapan kita untuk menghadapi hal-hal dahsyat sesudah kematian? Dalam kubur, saat ditanya oleh dua malaikat..saat di Padang Mahsyar, saat hisab, saat dibukanya lembaran catatan AMAL perbuatan, saat meniti jambatan Ash-Shiroth, dan saat berdiri di hadapan Allah 'Aza wa Jalla... manakah persiapan kita?

Pernahkah terbayang seandainya saja kita MATI dalam keadaan yang buruk, mati dalam kubangan lumpur kemaksiatan, mati dalam keadaan su'ul khatimah, sedangkan kita belum sempat untuk bertaubat dan siapkah kita menanggung AZAB KUBUR yang mengerikan? Na'udzubillah min dzalik..

wallahua'lam...

credit : hslnd

0 'ulasan':

'Sahabat'

♥ Popular Post ^_^ ♥

 
'Ketenangan' Copyright © 2013 Design by nurilla Official Love Diaries