Menu

'Diri Saya ^_^'

My photo
♥Aku tak sempurna. Kau pun tak sempurna. Ketidaksempurnaanmu menjadi pelengkap ketidaksempurnaanku, hingga kita akan sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha sempurna, yang berhak menilai kesempurnaan kita...♥

'maafkan diri ini akhi...'

Bismillahirahmanirrahim..

"maafkan ila yer akh....."

sedang berbual dengan seorang teman petang tadi...
saya mendapat panggilan dari seseorang.. pada mulanya berasa pelik juga apabila dia menelifon.. tetapi saya angkat...

setelah selesai bercakap dengannya.. baru saya tahu.. apakah sebabnya... saya meminta sedikit masa untuk memberi jawapan atas pertanyaan akh tersebut.. setelah berbincang dengan ayah, mak dan kakak.. serta bertanya kepada teman2 yang ada.. saya menelifonnya dan memberi jawapan...

"akh..insya-allah ila boleh turut serta.."
"alhamdulillah " katanya..dan memberi tahu saya sedikit maklumat yang perlu dihantar...

setelah selesai semua apa yang diperlukan..saya berasa sangat gembira kerana akan dapat mengikuti program tersebut pada hujung minggu ini..

tak sabar rasa nak balik... nak merasai suasana program tersebut... tentu banyak ilmu dan manfaat yang akan dapat diperolehi... memang teringin sangat nak mengikutinya... setelah mendengar dan membaca pengalaman orang yang pernah mengikutinya.. ia sangat bagus..dan saya mesti pergi.. tidak boleh melepaskan peluang yang diberi ini..

sedang saya mengadap buku untuk esok hari.. teman yang akan pulang bersama datang ke bilik... "ila,rasanya saya nak balik sabtu malam lah.. ahad boleh rehat.. tak jadi balik ahad malamlah..bolehkan..?'

saya terdiam.. mendengar apa yang teman saya katakan.., "balik sabtu malam?, ahad malam x boleh ker awk?.. saya ada program sampai ahad petang.. saya nak join sangat program yang saya cerita kat awk dlu.. boleh tak kita balik ahad malam jer?

"sabtu lah yer.. kalo ahad malam.. awak balik sendiri lah... saya tak dapat nak teman.." teman saya berkata..
"okeylah kita balik sabtu malam.." akhirnya saya memberi jawapan..

saya jadi bersalah.. apa yang saya nak buat.. tadi petang dah bagi tahu akh... nak join sekali.. nie tetiba plak tak jadi.. nak cakap macam mane... marah ke tak dia nanti... saya jadi rasa bersalah sangat sebab dah menyusahkan orang lain.. kerana keputusan saya tadi terpaksa saya batalkan...

saya tak tahu nak bagitahu mcm mane kat akh yang tak dapat pergi.. setelah bertanya kepada seorang kakak yang comey.. adik yang manja..dan seorang teman.. barulah saya berani untuk memberitahu akh.. saya beranikan diri menelifon..

alhamdulilah panggilan di jawab dari sana... saya memberitahu masalah yang dihadapi.. sebab kenapa saya terpaksa tolak untuk tidak pergi.. "maaf akh.. ila tak dapat nak pergi...... sebab....maaf yer..", alhamdulillah akh tak marah...

tapi saya rasa bersalah sangat dah menyusahkan dia.. tentu kelam kabut jadi nak cari pengganti.... waaa.. mohon maaf... sebab dah menyusahkan... segan sangat rasanya lepas tu.. banyak sangat perasaan ada.. macam2 rasa... segan.. malu.. bersalah... huhuhu...

selepas selesai.. saya memberitahu akak comey keputusan.. akak comey kata "okey lah.. akh tak marahkan..dia kan okey..=).. nanti kite p yang ari sabtu nyer prog jer okey..".. huhu..k akak comey.. ila rasa segan nak pergi.. adik yang manje pun ajak perg.. tapi dik,, akak segan dah.... teman saya tanye gak.. saya kata insya-allah... wallahua'lam.. tak pasti lagi..

apa pun.. akak comey.. insya-allah ila msg akak bagi tahu kakak comey nanti.. mmg nak pergi juga.. dah itu kita nyer cadangan kan kakak comey.. (^,^) insya-allah.. kalo ila rasa berani.. hikhik.. untuk adik yang manje.. kalo kak ila pergi.. dapat lah kamu hadiah yang kak ila janji okey.. doakan yer dik..kak tak segan.. hehe...

trima kasih yer pada sume yang dgr ila membebel tadi.. lagi2 teman saya yang kena dgr saya membebel.. nasib lah dia tak marah.. tu pun dia nak pok dah..hikhik..syukran2.. lagi2 untuk kakak comey dan adik2 saya yang manje sume.. yang dengar tadi juga... maaf kan akak juga yer...

last sekali.. mohon maaf kat akh.. ila dah menyusahkan akh... jadi kelam kabut mungkin.. harap akh beri peluang untuk ila sekali lagi ikut prog tersebut..

"maafkan ila yer..akh..."huhu...

-ngantuk nak tdo dah..kerana rasa bersalah..entry nie tercipta..waahhhh-

11 'ulasan':

Wal said...

ohohohohoi esq~lalalala~

princess said...

untuk syawal :
huhu....jgn lah gelak kan..masalah yang tidak dapt dielakkan.. redha jerlah tak dapat pergi situ..

wann said...

^_^

princess said...

untuk wan..:
huhu wann..senyum jg ker..
sob2...
redha jer..
kalo ada rezki lg..
hope akh beri peluang lagi..

wann said...

senyum kan sedekah..kita senyum org pn senyum la jgk, xmo la sedih2 ni..

.^_^.

AsNiza said...

ila lalalala~

esok dah harinya, sempat lg ni istiqarah, keke.. neway takyah malu segan, esok kite jumpa eh, kate rindu...^^

apa2 hal mlm ni inform, gerak awal skit sbb akak kena g uitm then ambil ila kt stesen komuter, klu bleh ila sampai stesen sebelum kul 8, bleh ker?

huhu.. semangat2~!!

AsNiza said...

A.s.s.a.l.a.m.u.a.l.a.i.k.u.m.~

Tora datang lagik..Yo~!!!

wHOA..

Kakak yg comey ke kakak yg garang?
haha! sabar ney~ kekeke..

Ila selalu tau gini, mudah sgt rasa bersalah, haih... lemah lembut sopan santun, nak marah pun tak sampai hati..^^

Jgn pk byk, tk yah segan2, sok kite jupe ek.. puteri je ke ada hadiah? akak nak juga.. nak cincin ngn rantai satu set..muahahaha~ =p

princess said...

untuk wann:
memg senyum e2 sedekah..tp ila rasa bersalah nie..

untuk kak niza:
akak comey lah..ne ada garang tau..huhu...

erm..nak bt mcm ner kak..dah rasa bersalah kuat sgt..
segan ada..sume ada..
kalo lah "dia" baca entry nie.. x th apa kata kan.. hikhik..

akak nak hadiah..=)rantai n cincin x ada..bnda lain ada..hehe

mohon maaf akh...huhu=(

UkhwAh said...

jeng!

baca2 dh dpt agak dah siapa akh (ahem..hem..), siapa kaka comei (yeke comei?haha), dan adik manja (manja2!hee)..

xpa ila, xmoh sedey2, insyaALlah ad rezeki dpt jmputan lg..semangat2!!

ari ni p prog ili kan?mst best!xmoh sedey2 taw!semangat!

princess said...

untuk atul:
hehe...siapa lg atul..tentu lah akh tu yg ehem2 kan..=)
prog ari tu..br igt nak nyorok dr akh..last2 akh yg tgur dlu.. hikhik.. x smpat nak nyorok (^,^)

btw..nant nak jmp atul lak..
blik malaysia nant bg th tau..

windu sama kamu...

Anonymous said...

akhirnya...
hahaha...
ku bleh anta komenn.....

'Sahabat'

♥ Popular Post ^_^ ♥

 
'Ketenangan' Copyright © 2013 Design by nurilla Official Love Diaries