'MySelf'

My photo
♥Aku tak sempurna. Kau pun tak sempurna. Ketidaksempurnaanmu menjadi pelengkap ketidaksempurnaanku, hingga kita akan sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha sempurna, yang berhak menilai kesempurnaan kita...♥

'Alhamdulillah..Sah Miliknya^_^'

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

sempena cuti raya cina nie.. ramai yang melangsungkan perkahwinan.. ada juga yang mengadakan majlis pertunangan.. ^_^

saya mendapat 2 jemputan majlis perkahwinan dan 2 jemputan majlis pertunangan pada 14 Februari tempoh hari.. tapi hanya satu majlis perkahwinan sahaja yang dapat saya pergi iaitu perkahwinan sepupu di Setiawan, Perak. 3 majlis lagi tak dapat saya pergi... kerana dibuat di Selangor dan Negeri Sembilan..

saya nak ucapkan 'Selamat Pengantin Baru' untuk 2 pasangan pengantin iaitu sepupu saya Fendi dan pasangan Assaliza, dan juga untuk akhi Aman dan Naquia.. krew iLuvislam.. maaf ye akhi Aman dan Naquia.. ila x dapat dtg.. majlis sama dengan majlis sepupu.. jadi kena pergi majlis sepupu ila.. ^_^

dan juga selamat bertunang untuk anak buah saya.. (pangkat je anak buah.. tp umur lg tua..hihi ) Abg Faris dgn psgnnya org negeri Sembilan.. dan Kak Amy serta pasangan org penang kot...huhu. jangan tunang lama2 sgt.. kenduri nnti insya-allah hadir jika tiada apa yang menghalang...^_^

sebenarnye nak crita majlis pernikahan sepupu saya... pada mulanya saya ingin pergi ke majlis tersebut bersama family, tiket pulang ke rumah sudah di beli.. tetapi atas sebab yang tidak dapat dielakkan kena pulang ke kampung di Perak dahulu.. kena drive keter atok.. bawa atok n opah dtg Setiawan.. sbb tak ada org yang nak tolong drive kan.. dan tiket bus terpksa lah 'terbang' mcm tu jer...huhu...

jumaat pagi saya bertolak dari Kedah ke umah atok... lepas asar baru bertolak dari umah atok ke Setiawan, umah pengantin perempuan.. sampi sana dah malam nak kul 9 malam.. sampai Setiawan, call sepupu ssb nak pergi tempat menginap.. atok dan opah dah letih.. nak tidor dah... kul 2 pagi family paklang,maksu dan cikLin sampai.. tapi pengantin yang pergi jemput,.. sbb dia lelaki...^_^

sabtu pagi, majlis akad nikah berlangsung, kami perlu ada di masjid sebelum jam 1030 pagi,, sampai di masjid Tok Kadi dah ada.. 2 pasangan yang akan dinikahkan pagi tu..
masa nak tunggu dinikahkan..lama la sgt.. tok kadi bagi ceramah dlu kat pegantin.. panjang lebar.. kena soal dlu pengantin... dan last skali baru dinikahkan...

Selesai majlis akad nikah, penyerahan mas kahwin dan pembatalan air sembahyang antara pengantin..majlis pernikahan selesai hampir jam 1230 tgh hari.. dan rombongan pengantin lelaki di jemput ke rumah pengantin perempuan untuk menjamu selera (lunch hour la...lapaq da time nie..)

selesai lunch, kami pulang ke tempat penginapan semula.. sementara menuggu family saya tiba... tempat penginapan yang kami duduki tidak jauh dengan Teluk Batik, selepas asar kami semua telah pergi ke Teluk Batik, untuk berehat dan ada yang hendak bermandi manda ^_^

pemandangan di Teluk Batik ^_^

pada malamnya kami semua menjamu selera di restran berhampiran..atok belanja anak2 dan cucunya semua malam tu.. terima kasih atok..^_^...selesai makan kami pulang ke tempat penginapan.. saya dan family tidor di Bluebay Resort, Lumut, ayah dah tempah 2 bilik di situ.. sbb kat homestay tu dah ramai ada... lagipun adik sibuk nak mandi kolam renang..(budak2 nak buat mcm ne kan)..

majlis persandingan akan diadakan pada esok harinya... (crita saya smbg kmudian juga lah...)