Menu

'Diri Saya ^_^'

My photo
♥Aku tak sempurna. Kau pun tak sempurna. Ketidaksempurnaanmu menjadi pelengkap ketidaksempurnaanku, hingga kita akan sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha sempurna, yang berhak menilai kesempurnaan kita...♥

'Puasa..(^_^)'

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah..sudah 4 hari berpuasa...semoga ramadhan ini bukan yang terakhir(^_^)
dalam 4 hari berpuasa hari pertama sahaja dapat berbuka bersama family..huhu..sedih nie...

hari pertama puasa adalah berpuasa di kampung bersama family, atuk dan opah dan beberapa orang tetamu (puasa kali ini ada orang luar sekali)

petang jumaat lepas tunggu akak habiz kerja..ak pun pergi menjemputnya kerana kami akan pulang ke rumah terlebih dahulu.. sebab nak balik satu kereta jer.. bawa 2 kereta nanti letih..ak pun rasa tak larat .. time raya nanti baru ayah kata bawa 2 kereta.. pukul 6 kami bertolak balik.. kena masuk k.L skit sbb nak ke jalan duta.. jalan time tu tahu jelah..orang balik kerja.. punya la sesak.. raya nanti bertambah sesak lah..

dalam perjalanan mak telah suh ak rehat dulu..nant nak tukar drive dengan ayah.. ak pun cuba untuk tidor..huhu tapi tidak juga boleh tidor.. adk2 dan akak ak yang senang tidor... nasib badanlah.. sampai kat sungai perak, ayah berhenti isi minyak dan rehat kejap n aku pun amik alih drive untuk sampai ke kampung.. sementara tggu ayah n adik ke tandas, atuk call mak tanya dah sampai mana.. dah pasti jawab jauh lagi.. dan atuk ku telah mengkhabarkan ada tetamu yang tinggal di rumah semasa bulan puasa ini..

adei...atuk...cucumu yang dah remaja nie nak balik...ish2.. nape la tak bagi tahu awal2.. apa boleh buat balik kampung kali ini sempena puasa terbatas skit pergerakan di dalam rumah atuk.. sampai je dah kul 1230 malam.. tetamu yang ada sudah tidor agaknya dalam bilik.. nasib2... tapi pagi2 esok sahur mesti ada...

kul 5 je opah n atuk dah bangun.. tetamu di rumah jangn cakaplah..lagi awal agaknya..
mereka adalah pelajar-pelajar tahfiz dari thailand di jemput menjadi imam di masjid kat kampung.. oleh kerana atuk n opah tinggal berdua kerana anak cucu balik hujung minggu.. mereka menumpang selama sebulan di situ.. siap2 untuk sahur... imam2 n ayah n adik2 lelaki serta atuk makan kan ruang depan.. dan yang wanita makan di dapur lah... bile ada orang luar, pelajar tahfiz, jadi imam kat dalam umah.. segala pergerakan terbatas... apa yang best.. duk dalam bilik layari internet lah(^^,)...(tapi line x kuat..huhu)

tup tap tup tap... dah buka pose... makan2 n pergi ke masjid solat terawih bagi yang boleh..hehe.. esok nak balik k.L dan ak kena balik melaka sampai kat umah... dr kampung bertolak pagi dan sampai umah dalam kul 1 tgh hari.. ak kemas2 barang yg nak dibawa balik ke melaka... dan petang baru ak bertolak.. kali ini buke puasa dalam kereta...waaawaaaa... sedih2.. nak buat mcm ner esok kerja... sampai umah sewa dah pasti lah tinggal sowg..housemate telah pulang ke kampung.. cuti sekolah seminggu dan ak tinggal keseorangan...

3 hari dah buka puasa sorang kat melaka nie..sedih2... smlm time berbuka.. ak salah makan agaknya.. dan effect terjadi ari nie.. tak sihat di buatnya.. pergi klinik, dah lah tggu punya lama..if orang nak bersalin tunggu doktor nak datang agaknya dah bersalin kat luar tempat menunggu(siyes lama tggu).. sabar jelah... harga ubat jangan cerita... biasa lah nama pun ubat dapat skit jer tapi harga boleh untuk makan ak seminggu.. hehe

dan malam nie.. ak mengadap laptop nie lagi.. esok dah pasti sahur sorang2 lagi... waaawaaaa.... nak nangis.... cepat lah cuti sekolah nie habiz...

kot dah ada suami ke tak lah sorang kan..(dush2..perasan sowg2)

p/s: ada sesiapa yang nak teman ak buka puasa tak..ak belanje kowg.. (tp bayar sendri..)lalalla(^_^)

8 'ulasan':

ijad said...

selamat berpuasa....

princess said...

t ijad:

selamat berpuasa juga...

mizaranun said...

Salam 'puteri islam'..

ehmm mula2 bca mcm hapyy je dpt balik kg..hehe
pastu sayunyer lastly bka posa sowang2..huhu

err :"kot dah ada suami ke tak lah sorang kan..(dush2..perasan sowg2).."
(skadar pinjm ayat mu..jgn mare..hikhik

~nk duit raya dtg la umah nati uncle bg RM1..hihi

princess said...

to mizaranun:

salam cikgu...(^_^)
nak buat mcm ner..
dah sorg2....hehe

adei rm1 je ker..
ish2..cikgu kena bg lebih kat ank mmurid nie..hihi

Wal said...

ade jugak elemen2 gatal nak kawen tuh walaupun tengah pose.

princess said...

to wal bdk kecik:

diri nie dah tua..biasalah...

lallala....

kalo kamu nak..ltak kat blog..^^,

mizaranun said...

cikgu leh bg tp..
tp kna bc sifir 13 luh ngn lancar..
cikgu up lg RM1..hihihi

princess said...

to mizaranun:

ish2 cikgu nie..
dgn anak murid pun berkira..
cikgu baik..
x moh berkira dgn ank murid yer..=)

lallala...

'Sahabat'

♥ Popular Post ^_^ ♥

 
'Ketenangan' Copyright © 2013 Design by nurilla Official Love Diaries