Menu

'Diri Saya ^_^'

My photo
♥Aku tak sempurna. Kau pun tak sempurna. Ketidaksempurnaanmu menjadi pelengkap ketidaksempurnaanku, hingga kita akan sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha sempurna, yang berhak menilai kesempurnaan kita...♥

'Amalan Mudah Untuk Langsing'

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Antara perkara yang boleh dilakukan untuk melangsingkan badan...
tapi jangan sampai terlalu kurus yer...nanti jadi mcm org sakit plak...(^_^)

1.
Kurangkan Pengambilan Marjerin
-Jika anda sering mengambil makanan tambahan bahan seperti marjerin, mentega dan sebagainya, cubalah sedikit demi sedikit mengurangkannya. Lama-kelamaan, cuba hindarkan terus sehingga tiada langsung stok makanan ini di dalam dapur anda




2.Pesan Minuman Masam
-Jika makan makanan di gerai atau restoran, amalkan minuman seperti air limau, atau jus oren untuk menggalakkan pembakaran lemak. Juga jangan lupa minta dikurangkan gula dalam minuman




3.Makan Banyak Buah-buahan dan Sayur-sayuran
-Buah-buahan dan sayur-sayuran merupakan sumber terbaik untuk vitamin, mineral dan serat. Makanan begini juga terkenal dengan kandungan lemak rendah





4.Elakkan Timbang Berat Setiap Hari
-Tabiat menimbang berat setiap hari membuatkan anda tidak nampak sebarang perubahan pada badan anda sendiri. Jika anda minum banyak dan ketika itu kebetulannya anda pergi menimbang berat bdan, pasti berat anda kelihatan meningkat. Akibatnya anda berasa putus asa untuk berdiet





5.Ambil Makanan Berempah
-Sesetengah rempah seperti cili, biji sawi dan sebagainya didapati berkebolehan membantu tubuh membakar kalori. Penambahan lada hitam juga boleh meningkatkan proses penghadaman dan ia juga menggalakkan pembakaran lemak.





6. sambung lagi nanti yer..hehe....

jadi sape2 yang nak badan jadi kurus..boleh cuba amalkan yer..
saya cuma mencadangkan jer... saya nak gemok kan badan tak nak langsing kan badan..hikhik

sumber:majalah wanita

2 'ulasan':

Wal said...

badan dah sekeping pown nak slim lagi~

princess said...

to wal:

aik..bile plak akak nak slim yer..
kan akak da tulis nak gemok..
tak baca smpia hbz la nie..

hikhik...

'Sahabat'

♥ Popular Post ^_^ ♥

 
'Ketenangan' Copyright © 2013 Design by nurilla Official Love Diaries