'MySelf'

My photo
♥Aku tak sempurna. Kau pun tak sempurna. Ketidaksempurnaanmu menjadi pelengkap ketidaksempurnaanku, hingga kita akan sempurna, meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha sempurna, yang berhak menilai kesempurnaan kita...♥

'Berjalan ke Pulau Pinang'

sabtu mggu lepas..saya dan kawan-kawan telah ke pulau pinang.. pada mulanya hendak bertolak pagi kesana.. atas sebab tertentu tengah hari baru dapat pergi kesana...(its ok..dapat juga pergi..)

kami tiba di jeti butterworth lbh kurg jam 12 lbh tgh hari.. setibanya di situ terus membeli tiket untuk menaiki feri ke pulau pinang.. waahhh....seronok rasa angin laut..cuaca pun tidak panas waktu itu.. atas feri adalah mengambil masa 10 minit kot...hikhik..lupa plak.

feri kat penang

setelah tiba di jeti kat pulau pinang..kami mengambil bas untuk menuju ke bukit bendera yang mngambil masa hampir satu jam...lambat betul pakcik bas nie bawa... kalo naik kereta cepat lagi smpai.. tp apakan daya kereta tak ada...hikhik..jadi kenalah menggunakan public transport...

sampai jer kat bukit bendera dah 315.. pergi lah kat kaunter nak beli tiket.. adoi... tiket kul 530 jer sedang di jual... mana sempat nak naik dah... if naik juga memg tak sempat nak balik nanti...jadi terpaksa lah kami membatalkan niat untuk naik bukit bendera.. huhu...sedih nyer..dah bnyk kali pergi asyik tak boleh naik jer... tak pelah bukan rezki lagi nak naik(^_^)

last sekali..kami pun pergi ke padang kota..sebab nak makan dan ingin merasa angin bayu laut kat situ.. dari tadi tak makan.. perut nie dah macam macam lagu bunyi nie ha... kena isi perut dulu... kena lah tggu bas balik... nasib la tak lama bas pun tiba...

sampai je padang kota cari gerai dan makan nasi dulu lah... alhamdulillah..selesai je makan.. berjalan sedikit ke pantai berhampiran... subhanallah....cantiknyer..rasa tenang jer duk kat pantai dengan angin yang bertiup... seronok sangat.. tapi petang2 memang ramai la orang yang datang.. ada yang bersama keluarga.. kawan2 dan ada juga yang datang membawa anak bermain di taman permainan berhampiran...

sedang berjalan2 di tepi pantai.. kami nampak ada satu kawasan yang boleh turun ke persisiran pantai.. apa lagi.. kami pun bergerak lah ke situ kan... mana boleh tak pergi.. jalan kat tepi yg ada tembok mana best kan.. jadi kena turun ke sana..(baru best..(^^,) )

kat tepi pantai tu adalah beberapa orang makcik dan pakcik ni tngah memancing...(ada ikan ke kat sini...hikhik)... kami pun berjalan jauh sedikit dari dorang.. nanti bising lari plak ikan.. maaf yer pakcik dgn makcik.. tak sengaja bising skit hikhik...

makcik n pakcik yang khusyuk pancing ikan

sambil menikmati keindahan kat tepi pantai tu.. ambil lah bebrapa keping gmbar untuk disimpan kan.. dan ada sorang pakcik nie terpaksa jadi mangsa kami untk menjadi kamera man.. hikhik..(e2lah pakcik jalan2 dpn kitaorg nape)... syukran ye pakcik sudi tolong amik gmbar.. kalo tak sape nak amik kan... kamera murah je ada bawa nie ha..kena minta bantuan orang lah kan..(^,^)

habiz jer amik gambar semua...kami pun bergerak untuk pulang sebab dah pukul 530.. nant tak sempat plak balik ke asrama.. dari padang kota kami bergerak ke jeti... adalah 10 minit kot...hikhik....sampai je trus tnggu feri... dan bergerak untuk balik semula ke asrama.. sebab esk ada kelaz... insya-allah lain kali datang lagi..nak naik bukit bendera.. sebab tak berkesempatan

akhirnye kami selamat tiba di asrama.... (bile lah dapat naik bukit bendera nie?)

wallahua'lam...

-saje2 tulis crita nie..tgh bosan skit..hikhik...

1 sahabat:

Anonymous said...

klu nek feri stngah jam la ila....